Saturday, June 2, 2012

Super Easy Beach Bag from Beach Ball Tutorial: 超簡単プールバッグ 作り方100円ショップ

プールバッグ作り方

100円ショップのビーチボールで作るプールバッグの作り方です。

プールバッグ作って、と言われて考えたもの。


I made this beach bag several years ago as a gift to my niece. Sooooooo easy!

Here is the tutorial.

  1. Buy a beach ball, maybe you can find it at a dollar shop. I bought two of them at 100 yen at Tokyo's 100 yen shop, a sort of a dollar shop seen in the USA.
  2. Cut about 1/4 part from the top. Fold the edge and sew the hem by sewing machine with a non-stick foot.
  3. Make holes and put eyelets. Make sure the number of eyelets are even. If you increase the number of eyelets, you may not need to sew.
  4. Put a string. Voila! DIY!

<Tips>

If you don't feel like to use a sewing machine, you can increase the number of eyelets so that the hem stays without stitching. No need to put a string through all the eyelets. Instead, leave some of them as additional embellishment.

 

100円ショップのビーチボールで作るプールバッグです。プールバッグ作って、と言われて考えたもの。見たときに、ビーチボールの形がまるでバッグのようだ、と思って作りました。

  1. ビーチボールを用意する。私のは100円ショップで2個で100円でした。
  2. 上から1/4くらいのところをカット。折ってミシンで縫う。押さえがねはテフロン製のビニールに張り付かないもので。お持ちでなければ、裏ワザで、普通の押さえがねの下にセロテープかメンディングテープを貼り付けます。これで滑るはずです。大雑把な縫い目でok。(ミシンがなくてもできます。下のヒントをご参照ください)。
  3. ハトメを付ける。数は偶数にしてください。
  4. 紐を通す。おしまい!

<ヒント>を追加しま~す。

カットしたところをミシンで縫うのが面倒なら、ハトメの数を増やせばめくれて来ないと思います。増えたハトメに全部紐を通す必要はありません。飾りのようにすればいいです。100円ショップにハトメを打つ道具もあるので、ぜひ作ってみてくださいね。もともと球形なので、折りかえす端の方が本体より少し小さくなるので、うまく折れなければ折った部分に小さく切り込みを入れてください。

この作品を作りたいけど自宅にミシンがない、作り方がわからない方へ

自宅でミシンカフェならぬ、ソーイング・カフェを開いています。お教えしますので、お友達と一緒に作りませんか?

お問い合わせはプロファイル頁にあるアドレスにメールでお願いします。日程や時間帯はご相談に応じます。働いている方も是非手作りを楽しんで欲しいです。ミシンとロックミシンは揃っています。手作りを一緒に楽しみましょう。

お問い合わせはこちらのプロファイル頁の左側、メール欄からどうぞ

 

他にもこんなのがあります。

 

No comments:

Post a Comment