Friday, June 29, 2012

Girl's Travel Neck Pillow: かわいい子ども用ネックピロー 手作り

海外の型紙で作った、飛行機や車の中で使う旅行に便利な子ども用ネックピローです。 首につけるとうさぎの耳が垂れ下がってむちゃくちゃかわいい。姪は引っ張ったり枕に使ってしまったりで、形がかなり歪んでしまったけど、もともとは下の写真のような、こんな感じです。

I made this travel neck pillow for my niece several years ago. When she wears, the ears of bunny hang down and it's so cute! She used it for her daily pillow and also pulled and played so the bunny doesn't look exactly same as the one when I made. It was like this.

かわいい理由はうさぎの耳に動きがあることと、耳の裏側が別布だということだと思います。うさぎも一緒に眠っています。顔と手(前足)・後足はつながっている一枚の型紙で、中綿を入れた後に上からステッチをかけることで手足があるように見えるようになっていて、パーツが少なく初心者でも簡単につくれるようにと、本当によくできている型紙だと感心。アイデアのご参考に。使った海外の型紙はこちらからどうぞ

I think the reason of bunny's charm is that the ears hang down and swing, and another bright color fabric is used for the inside of ears. The face and front legs are separated only by stitching which enables sewing beginners to sew easier rather than struggling with many parts. I used Buttrick Sew Baby F853.

この作品を作りたいけど自宅にミシンがない、作り方がわからない方へ

自宅でミシンカフェならぬ、ソーイング・カフェを開いています。お教えしますので、お友達と一緒に作りませんか?

お問い合わせはプロファイル頁にあるアドレスにメールでお願いします。日程や時間帯はご相談に応じます。働いている方も是非手作りを楽しんで欲しいです。ミシンとロックミシンは揃っています。手作りを一緒に楽しみましょう。

お問い合わせはこちらのプロファイル頁の左側、メール欄からどうぞ

 

No comments:

Post a Comment